Hermann Wenng
Tak hovorí Pán: Všetko je jediné, veľké
bytie - celá príroda je oživená, všetko je sformované a vedomá sila a bytosti,
ktoré sú sebavedomé a ktoré sa čisto zachvievajú vo večných zákonoch života,
vytvárajú hmotnosť a pripravujú tým ľudskému duchu prostredie, v ktorom má žiť
ako hosť, aby sa stal vedomým seba samého a poznal večnú Lásku, aby tiež
poznal, aká vysoká úloha a poslanie mu boli dané: vyvinúť sa nahor k večnej
Láske a priblížiť dokonalosti všetko, čo mu bolo dané, aby v tom a tým pôsobil,
aby slobodne a pri vedomej vôli slúžil zákonu, večnej Láske Pánovej.
Všetko povstalo z vôle Pána, z jeho Lásky.
Jeho Vôľa, Jeho Láska je Sila z Neho, z Jeho živúcej Vôle vyžaruje život.
Všetko je Lúč a Sila zo Svetla. Svetlom vyžaruje všetko, čo zo Svetla žije a
všetko musí byť tak, ako bolo v Zákone. Všetko vyžaruje živúcne a oživená
prúdom sily preniknutá hmotnosť vyžaruje tiež opäť Zákon a podľa jeho
zachvievania poznávame, čo sa na pôde hmoty vytvára, na nej i v nej - na úrovni
hmotnosti, hmoty. Prijíma všetko podľa svojho druhu a všetko musí zostať v Lúčoch, v ktorých to pôvodne bolo a tiež človek musí
zostať v žiarivom bytí, v ktorom jeho pozemské telo vzniklo a vyrástlo, ktoré
jeho duch prežaruje, aby v ňom pôsobil a slúžil večnej Vôli Večného.
A tak tiež zem, ktorá nesie meno Morava
vytvorila svoje obyvateľstvo podľa Zákona večnej Lásky. Vyrástli v Jeho Lúči,
dozrievali v Ňom a z týchto Lúčov, doprevádzaných bytostnými pomocníkmi večnej
Lásky, formujúc podľa Zákona, vzniklo tiež meno, ktoré ľudia tejto zeme museli
svojej zemi dať. Tiež v ňom žije večný Zákon, vševečná Láska a musí vyjadriť,
pre čo žijú jej obyvatelia, čím trpia, čo tvoria, čo prežívajú a o čo usilujú.
A ako bytostní vytvorili túto zem s jej šumiacimi vodami, kopcami, horami,
lesmi a jaskyňami s divukrásnymi výtvormi, taktiež človek musí vyciťovať a
zachvievať sa v Láske a ako on prežíva a zachvieva sa, podľa toho sa tiež musí
vytvárať jeho osud. A jeho osud by bol dobrý a čistý a veľké jeho pôsobenie,
neobvykle veľké a rozsiahle v tejto zemi a na tejto pôde - tak, ako by to mnoho
ľuďom nebolo dané - (lebo Milosť a Láska držala v ruke túto zem a požehnala jej
obzvláštnou mierou a jej obyvatelia boli vyvolené duše, duchovia teda zrelí a
utriedení, aby bez námahy rozpoznali Pána a Jemu slúžili), keby všetky zákony
neboli ľuďmi skrivené a zapreté. Keby neboli učinili z večnej Lásky a z jej
dokonalosti vraždu, zo služobníka Ducha a Vôle služobníka rozumu a vzbury zo
sily, zo Sily Večného, ktorá žiari z Kríža, ktorý je formou stanúcim sa Svetlom
- keby neboli učinili vojnu, boj.
Zvláštne
omilostenie je vyjadrené v mene tohto malého
kúsočka zeme - a keby nikde na celej zemi, vtedy v tejto zemi,
v zemi moravskej by sa k nebu týčil chrám Pánov a nikde by tiež
bytostní s väčšou radosťou nepomáhali ľuďom ho stavať,
než práve tu.
kúsočka zeme - a keby nikde na celej zemi, vtedy v tejto zemi,
v zemi moravskej by sa k nebu týčil chrám Pánov a nikde by tiež
bytostní s väčšou radosťou nepomáhali ľuďom ho stavať,
než práve tu.
Obzvláštna milosť je v tomto mene
vyjadrená. Bola zaiste vyhliadnutá, aby prijala zrelých duchov, ktorí zostali
vždy čistými, ľudí, ktorí poznajú slúžiacu Vôľu a vo svojej duši - vo svojom
duchu vedia, čo to znamená slúžiť.
Teraz však i jej obyvatelia sú obťažení a
zaťažkaní a tiež im musí byť ťažkou cesta k čistote Kríža. Tiež oni to nemajú
ľahké, dokončiť cestu ku Krížu, ktorá je cestou k Životu. Tiež cez tento kúsok
zeme budú musieť prejsť očistné prúdy súdu, než obyvatelia sa stanú zrelými,
aby splnili úlohu v poslaní, ktorá je im daná pre okolité zeme a krajiny, medzi
ľuďmi žijúcimi vedľa nich - do ktorých stredu sú postavení, aby svojím spôsobom
slúžili Večnému, Jeho dielu a Jeho vznešenej Láske.
Morava však svojim obyvateľom nehovorí o
nič menej, ako: Ústa Pravdy, ktoré zvestujú Božiu Lásku. Taký je význam slova Morava. A je to tak,
akoby obyvatelia tejto zeme čakali od doby, keď táto zem obdržala toto meno -
na dobu - keď k nej Ústa
prehovoria, akoby čakali na Sväté Ústa Pravdy od dôb, keď bola zjavená podstata zeme a jej
obyvateľov v tomto slove. Duše, ktoré prídu k pozemskému životu v tejto zemi
usilujú k Pravde a k Láske. Do nej prišli teraz mnohí z tých, ktorí kedysi
slúžili Pánovi v prostote svojho srdca. V takej prostote a samozrejmosti, v
akej bytostní pôsobia v horách a pahorkoch zeme, s takou samozrejmosťou ako jej
vody prichádzajú z vrchovín a náhlia sa k veľkému prúdu, tak samozrejmí sú
ľudia, ktorí tam bývajú, ochotní sa podriadiť veľkému, Vznešenému.
Skutočnosť, že Morava raz utvorila tiež
veľkú samostatnú ríšu, neodporuje týmto vlastnostiam. To je vec, ktorá bola
jednotlivcom vštiepená zvonku, ktorá však nevzišla z charakteru a z povahy jej
obyvateľov. Morava nemá síl k tvorbe veľkých pozemských štátov. Jej obyvatelia
nie sú dosť ctižiadostiví k tomu a k použitiu násilia, ale sú prevažne
dobromyseľní. To je tá starostlivá materskosť, mäkšieho a jemnejšieho
rázu než kdekoľvek inde. Sú povahy viacej vnútornej. Výhonky, ktoré sa
prejavili vplyvom ctižiadostivých a po vláde dychtiacich vodcov, aby boli takí
ako vodcovia okolitých zemí, tie sa k záchrane a k blahu duší skoro rozbili a
stroskotali a tak boli obyvatelia opäť odkázaní do medzí svojho vlastného bytia
- na silu cítenia, miesto na silu armád. Tak zostala Morava ženskou zemou.
Ženské zostalo prevažujúce, vládnuce, lebo mužské - v zmysle vládychtivosti,
nemohlo nadobudnúť vrchu. Tým to, čo tvorí vlastné určenie zeme, zostalo
zachované. Totiž vyčkať Lásky a Úst Pravdy a Pravdu rozšíriť medzi tými, ktorí
ju obklopujú,
ako tiež napovedá meno, ktoré, hoc ľudia myslia, že je české a že oni hovoria
česky, teda predsa hovoria v reči Pravdy. Čo nechce Pravda vychádzať z tejto
zeme von tak, ako jej vody prúdia von zo zeme?
Voda a Pravda sú jedno v nej (ako je to
tiež v skutočnosti, lebo vody sú obrazom oplodňujúcej Pravdy) a tečú do diaľok.
Nie ako vodstvo Nemecka, alebo Francúzska, ktoré k druhým neprúdi, ale zostáva
v zemi. To znamená, že nejde k iným národom, než vplynie do mora. Tak odchádzajú a budú
odchádzať obyvatelia Moravy do cudziny, ako jej vody, ako jej rieka Morava a
pomôžu tak rozširovať uctievanie Večného.
Pravdaže, tiež boje boli vedené na tejto
pôde, bitky medzi ľuďmi, lebo znaky a čísla sa musia naplniť. Do mena Moravy je
vpísaná Dokonalosť, Božská Láska a týmto znakom dali ľudia zmysel vraždy, smrti
(v týchto znakoch však nie je len zmysel, lež život, živúce žiarenie) a preto museli pôsobiť
ako smrť
a tak budú i naďalej pôsobiť. (To znamená,
žiarenie zeme bude tak na ľudí pôsobiť a toto žiarenie
sa stalo viditeľným v týchto znakoch - M - o - r - a - v - a ) a smrť bude mať bohatú žatvu tiež v
tomto ľude. Avšak tí, ktorí zostanú, budú žiť a pôsobiť podľa Vôle Pánovej a
budú zmierňovať prílišnú tvrdosť, ktorou budú zasiahnutí obyvatelia zeme, ktorá
hraničí s Moravou na západe.
Táto zem teraz nesie meno Čechy a jej tvár je obrátená k severu, k
polnoci, ku tme, kam tiež ponáhľajú sa jej všetky vodstvá. Preto tiež jej
obyvatelia obracajú svoju tvár k temnote severu. V mene tejto zeme je tiež
vpísaný trpiteľský Kríž, ktorý sa musí v ľuďoch zmeniť iba utrpením, v ktorom
ľudia zdvíhajú svoje ruky prosebne k nebu, kľačiac v modlitbách na kolenách.
Bojovní sú títo ľudia a priazeň šťastia je s nimi. Ale toto šťastie je z milosti
temna a premení sa v nešťastie. A toho bude zapotreby veľmi mnoho, než tento
národ obráti svoju tvár k juhu, ku slnku, kam sa díva oko Moravy od pradávna. Pretože tiež jej vody idú v
ústrety slnku.
Preto
obyvateľ Moravy je tiež veselší a viac naklonený ľahšiemu a radostnejšiemu. Je
svetlejší než jeho susedia. A toto svetlejšie má od neho vychádzať a zmiešať sa
s temnejším susedov, v ktorom sú inkarnované duše temnejšie, ktoré musia viac
bojovať o oslobodenie. Tým sú však tiež vážnejší a všetko vážnejšie ponímajú.
Preto i tí na Slovensku to budú mať ťažšie, lebo stratili oveľa
viac pohyblivosti než tí, ktorí prídu na svet v zemi Morava. A pohyb je predsa prvým Zákonom
Stvorenia. A tu im má pohyb, za sprievodu dobrosrdečnosti, priniesť Morava,
lebo Čechy sú príliš tvrdé, teda tiež príliš nepohyblivé, príliš strnulé pre
tých na Slovensku. Pred jedným sa však majú Slováci chrániť. Príliš ľahko
všetko prijmú, príliš ľahko a povrchne. Toto nebezpečie je tu preto, že sa
príliš rozplývajú v cítení. Preto neprebývajú v zemi nadarmo s mnohými inými.
V tej zemi je zmiešaných mnoho národov,
jeden sa od druhého učí a z toho vznikne to pravé.
Byť trpezlivým a rozpoznať - ako dôležitý
článok celku - druh ostatných, to majú ľudia Moravy v sebe a naučili sa tomu
tiež, ale na stráži pravdaže musia byť všetci, aby neboli príliš mäkkými a príliš
trpezlivými,
aby sa príliš neprispôsobovali druhým, ako tie vody, ktoré sú zaznamenané v
mene tej zeme, a ktoré sa nakoniec strácajú v cudzích vodách.
V budúcnosti však nastane toto: Tento ľud
prijme z východu i zo západu všetkých, ktorí zostanú a vyvstane národ ako nový
celok s tými, ktorí k nemu prídu a tak vznikne nové meno a starých viac nebude.
Tak ani Morava nezostane a predsa bude trvať naďalej,
lebo bude medzi ostatnými pôsobiť ako semeno, ktoré ruka Večného zaniesla do
okrsku zeme, medzi ľudí - a vzíde medzi nimi a ponesie desaťnásobné ovocie.
Z ľudí, ktorí obývajú Moravu, zostane viac
duší zachovaných a tiež viac ich vojde do Ríše Svetla, než ako tomu bude z
iných národov, ale ani oni nezostanú, akými sú, ale v boji budú vykovaní na
oceľ. A s ostatnými vzídu k Veľkému, Novému, ale viac bude tých z ich druhu než
z druhov iných, lebo vo svojom vnútri chovajú pokoru srdca.
Vomperberg,
august 1936.
S
l i e z s k o
Čo je v tejto prednáške o Morave, platí
rovnakou mierou i pre Sliezsko a jeho obyvateľov. Vzťah Moravy ku Sliezsku je
ako pomer matky k jej dorastajúcemu dieťaťu. Skláňa sa k nemu, vedie ho a
ochraňuje. Tak i Morava berie Sliezsko pod svoju ochranu, vinie ho ku svojej
hrudi ako milujúca matka svoju ratolesť. Morava je ženského rodu, Sliezsko
stredného ako i dieťa je stredného rodu a utieka sa do starostlivosti svojej
matky. Náruč Moravy je stále otvorená pre tých zo Sliezska a jeho obyvatelia si
toho majú byť vždy vedomí, aby sa vo svojej dôverčivej prostote nedostali do
náruče zlej macochy, ako dejiny dokazujú, kedy supy, túžiaci po koristi, si
Sliezsko medzi seba rozdelili. Takto sa časti Sliezska odcudzili jedna druhej a
prijali spôsoby svojich uchvatiteľov. Ale tá časť, ktorá susedí s Moravou,
pozerá k juhu, ku slnku, k životu, kam i oko Moravy hľadí a tým má táto časť
Sliezska bližšie k poznaniu, k Pravde a tým i ku spáse, než iné časti Sliezska,
ktorým bol pohľad násilím obrátený v inú stranu a oni musia podstúpiť ďaleko
väčší boj o získanie nového vedenia, ktoré tá časť, spätá s Moravou, získava
ľahko, súc opretá a ukrytá pod klenbou lásky svojej ochraniteľky.
Sliezsko sa teda má mať na pozore, aby sa
nedalo odlákať a zostalo v tesnom príbuzenskom – rozumej - duchovnom
spoločenstve s Moravou, ako tomu bolo od tisícročí. A v budúcnosti vyvstanú
krysy, ktoré budú vyluďovať zvodné melódie pod oknami Slezanov, aby vyšli zo
svojich úkrytov a mohli byť lapení pod cudzie jarmo.
Morava je spätá so Svetlom, a tí, ktorí
zostanú verní jej vodcovstvu, nemôžu nikam inam dôjsť než do ríše Svetla.
Takto sa Morava uviazala v nové
vodcovstvo, ktoré je vedením duchovným, ktoré po ničom nebaží, než jedine po
tom, aby mohla slúžiť Tomu, ktorý ju povolal a vyvolil, aby bola Svetlom v
tmách noci a opornou palicou na cestičkách zráznych a kamenistých, kompasom v
terénoch neprehľadných a majákom vo vlnobití ľudskej vôle a ľudských vášní.
Morava ako stelesnenie čistej služby je Sliezsku pavézou i štítom a ruka v ruke
majú vchádzať po dokončení svojho kolobehu do zasľúbených večných Záhrad Boha
Otca, ktoré vyhradil tým, ktorí ich hľadali z celého srdca svojho, zo všetkej
sily svojej a zo všetkej mysli svojej. Odtade potom aby pomáhali tým, ktorých
tu ešte zanechali a prispeli im v ich boji o spásu svojich duší.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára
Komentáre sú moderované.